23
May
2016
0

Let The Sunshine In With Sunglasses!

Sunny, yesterday my heart was filled with rain

My sunny one shines so sincere

Sunny one so true, I love you

Oh Boney M. you can see clearly now because not only the rain has gone, but this season’s eyewear trends make you want to have them all in your lives! Summer 2016 sunglasses combine extravagance and individualism at the same time. There were new forms of art focusing on fashion and functionality at the same time.

Screen Shot 2016-05-11 at 9.19.00 AM

*Masking reality!

If you’re a fan of tiny glasses, it’s time for a drastic change. Oversized shapes ruled the runway, round frames with floral art work at Dolce & Gabbana, sparkling square frames at Gucci and innovative aviators at Chanel, took all of our attention!

*Cat women rule!

Cat eye sunnies were combined to round shapes to create a state-of-art and modern look that is quite more minimal than the styles we had previously seen. Anna Sui chose to adore them with flowers and Dries Van Noten designed bottomless pairs in yellow.

*Aviators dominato

From the edgy futuristic to the gorgeous shapes with multiple hues, aviator sunglasses always seem to have their place on the runways. Stella Mc cartney gives her design an eclectic vibe with the red-green combination covering half the face.

*Shapes shakes the catwalk!

Surprisingly unexpected shapes made their appearance on the catwalk. Kenzo sewed his rounded lenses with blue shaded wires while they took stars and heart shapes at Giambattista Valli’s runway.

*Reflection of you!

Mirror like lenses were seen on the catwalks reminding us of the reign of the Matrix movie when everyone wanted that neo look. That effect was noticeable especially at Chanel’s show.

sunglasses

Now let the sunshine in… with trendy sunglasses! Stay tuned for more articles suiting those sun soaked days!

You may also like

Affordable Gypsy items to try NOW!
Lana Dresses Little Princes and Princesses at Cookie Dough!
L’armoire de Lana through ‘Savoir Flair’s eyes.
5 must-have ‘photoshopped’ items !?
23
May
2016
0

لترسل شمس الصيف خيوطها

صيّف يا صيفهكذا تحتفل فيروز بفصل الموجات الحارّة، كيف لا وقد رحل الشتاء وودّعنا آخر قطراته، أما نحن فنتشوّق للاحتفال به لأن آخر صيحات النظارات الشمسية لهذا الموسم هي أكثر من مثيرة وتجعلنا نتمنّى لو نستطيع امتلاكها جميعها. نظارات صيف 2016 الشمسية تجمع ما بين الفخامة والفرادة في الوقت عينه، في مزيج من الموضة والعملية.  

Screen Shot 2016-05-11 at 9.19.00 AM

 

موسم الضخامة!

إذا كنتِ من هواة النظارات الصغيرة، فقد آن أوان التغيير الجذري! لقد سيطرة النظارات الشمسية الكبيرة على منصات عرض الأزياء، وتشكّلت بين النظارات المستديرة المزينة بالزهور في عرض Dolce & Gabbana، والإطارات المربّعة اللامعة في عرض Gucci، ونظارات الطيّار أو الـaviators بحلّتها الجديدة في عروض Chanel

المرأة الهرّة هي المرأة الأقوى!

تمّ الجمع ما بين النظارات على شكل عين القطّة مع الشكل المستدير لابتكار إطلالة عصرية جديدة تعكس البساطة مقارنة مع الموديلات التس سبق ورأيناها في المواسم السابقة. وقد اختارت المصممة Anna Sui أن تزيّنها بالزهور  أما Dries Van Noten فقد صمم النظارات الصفراء يدون إطار من الأسفل.

لأن نظارات الطيّار ستبقى ضمن صيحات الموضة

تحجز نظارات الـaviator مكانها الدائم على منصات عروض الأزياء، سواء كانت تحمل الطابع المستقبلي أو تلك التي تتّخذ أشكالاً رائعة وألوانًا أروع.  أما Stella Mc Cartney فتمنح تصاميم نظاراتها الشمسية نفحة من التنوّع عبر مزيج الأحمر والأخضر والنظارات التي تخبّئ نصف الوجه.

أشكال غريبة عجيبة على منصات العرض!

شهدت المنصات أشكال نظارات شمسية غريبة وغير متوقّعة. فنظارات Kenzo الشمسية المستديرة الإطارات أتت مطرّزة بأسلاك زرقاء. أما منصّة Giambattista Valli فقد شهدت مرور نظارات اتخذت أشكال النجوم والقلوب.

النظارات مرآة شخصيّتك!

رأينا هذا الموسم زجاجات النظارات التي تشبه المرايا، والتي تذكّرنا بحقبة فيلم Matrix حيث أراد الجميع أن يظهر بصورة مستقبلية متجددة. وقد تميّز عرض Chanel بشكل خاص بهذا النموذج من النظارات.

sunglasses

الآن وقد تعرّفنا على آخر صيحات النظارات الشمسية لهذا الموسم، ندعو شمس الصيف إلى الإشراق أكثر وأكثر، فنحن على أتمّ الجهوزية. تابعونا لمزيد من المقالات التي تسلّط الضوء على الموضة والصيف.

You may also like

زفّوا العروس- صيحات جديدة للعروس المعاصرة
لانا تنسّق إطلالات الأمراء والأميرات الصغيرات في Cookie Dough
الإبداع في التفاصيل
حُبًّا بالأزرق